Меню
Затваряне на менюто
Затвори

Въпроси и отговори за ID. Software Updates

Въпроси и отговори за ID. Software Updates

Имате въпроси свързани с ID. Software актуализациите, протичането и инсталацията? Ние ще Ви помогнем да намерите отговорите.

Въпроси и отговори накратко

Намерете отговори на често задавани въпроси във връзка с актуализацията на софтуера като цяла, за Over-the-Air актуализациите и провежданите в сервиза актуализации.

1.

1.

Въпроси и отговори накратко

Намерете отговори на често задавани въпроси във връзка с актуализацията на софтуера като цяла, за Over-the-Air актуализациите и провежданите в сервиза актуализации.

Отговори на често задавани общи въпроси

Налага ли се въобще да се извършват актуализации на моя ID.?

Volkswagen препоръчва своевременното и редовно инсталиране на наличните версии на софтуера. Така ще се възползвате от допълнителните и подобрени функции. Последната налична версия на ID. софтуера е предпоставка за получаване на бъдещи актуализации.

Как да разбера, кога има софтуерна актуализация за ID. автомобила ми?

Когато има за изпълнение сервизна актуализация, ще бъдете информирани от Вашия Volkswagen партньор.

Веднага щом има планирана Over-the-Air актуализация за Вашия автомобил, на електронната поща, която сте посочели при регистрация на профила си в We Connect, ще получите съобщение. Когато софтуерната актуализация може да бъде инсталирана в автомобила, ще получите съобщение на инфотеймънт системата. Предпоставка за получаване на актуализацията е автобилът да бъде в онлайн режим, получаването и изпращането на данни да бъде разрешено в настройките за поверителност ("Privacy Settings") и основният потребител с активен We Connect договор да е вписан в автомобила.

 

Получих съобщение в автомобила, че е налична актуализация. Означава ли това, че мога да инсталирам новата софтуерна версия?

Да, Вие сами може да изпълните Over-the-Air актуализация, която ще Ви даде възможност да осъвремените автомобила си с различни видове функционалности. Това могат да са актуализации:

  • за нови функции и подобрения на съществуващи In-Car приложения (напр. игри, услуги към автомобила)

  • на системи за автомобила (напр. навигация)

  • на In-Car Shop (напр. за нови функции, налични нови приложения)

  • на софтуера (напр. за операционната система на автомобила)

и още.  Подробна информация за съдържанието на актуализациите ще намерите в бележките към изданието (Release Notes), които се показват на екрана на инфотеймънт системата преди стартиране на инсталацията.

 

Как мога да разбера, коя е актуално инсталираната софтуерна версия в моя ID.?

За да проверите актуалната версия на софтуера във Вашия автомобил, изберете от екрана на инфотеймънт системата "ID. Software".  Ако иконата за "ID. Software" не е налична, може да проверите актуалната версия като отворите "Setup" (настройки) от основното меню на инфотейнмънт системата на ID. След това се придвижете до "System information" (системна информация). Версията на софтуера на Вашия ID. се вижда в "ID. Software".

 

Как да актуализирам In-Car Apps?

В допълнение към ID. Software актуализациите Volkswagen също така предлага актуализации за системни приложения, така наречените In-Car Apps. Когато автомобилът е в онлайн режим и основният потребител с активен We Connect договор е вписан, ще бъдете информирани от инфотеймънт системата, веднага щом са налични актуализации. Подробна информация за съдържанието на актуализациите ще намерите в бележките към изданието (Release Notes), които се показват на екрана на инфотеймънт системата преди стартиране на инсталацията.

 

Моят ID. ми казва, че трябва да впиша като основен потребител. Какво трябва да направя?

От ID. Software 3.0 актуализация е възможно да се добавят допълнителни потребители и да се осъщесвява вписване в автомобила, както от основния потребител, така и от другите потребители. Вписването като "основен потребител" в инфотеймънт системата е необходимо, за да могат да се използват мобилните онлайн услуги.

Повече за управление на потребителите

  • Изберете от стартовия екрана активен Online режим.
  • Впишете се от меню "Users" като основен потребител/ка.
  • Моля, сканирайте с Вашия смарт телефон показания на инфотеймънт системата на автомобила код, чрез натискане на бутона "Сканиране на код" във Вашето приложение Volkswagen. Или влезте с имейл адреса, който сте използвали за влизане в We Connect.

За да се възползвате от наличните онлайн услуги, следвайте следните допълнителни стъпки.

  • Стигнете до меню "Shop" в инфотеймънт системата, където може да придобиете We Connect.
  • Обърнете внимание на указанията и информацията за защита на лични данни преди да се съгласите с общите търговски условия. 
Защо след изпълнена инсталация на софтуерната актуализация няма или има ограничена връзка с We Connect?

Персоналните настройки (напр. запаметени радиостанции или позиция на седалката) могат да бъдат възстановени до фабричните. Тази ситуация налага да се впишете в We Connect като основен потребител. Разяснително видео, как да се впишете като основен потребител във Вашия автомобил, ще откриете в раздел "Свързаност".

Отговори на често задавани въпроси за Over-the-Air актуализациите

Какво представляват Over-the-Air актуализациите?

Over-the-Air актуализациите представляват периодични софтуерни актуализации, които се изтеглят през мобилния достъп на автомобил. Това Ви дава възможност да се възползвате от предимствата на новите характеристики и подобрени функции.

Мога ли самостоятелно да изпълня Over-the-Air актуализация?

Чрез инфотейнмънт системата ID. ще Ви уведоми, когато е налична актуализация за инсталиране, и ще Ви преведе през процеса на инсталиране.

Като регистриран основен ползвател на автомобила Вие може самостоятелно да изпълните Over-the-Air актуализацията.

По какво мога да разбера, че е налична Over-the-Air актуализация?

На основния екран на ID. инфотейнмънт системата ще получите уведомление посредством изскачащо известие веднага, щом актуализацията стане достъпна.

Премахнах уведомлението в инфотейнмънт системата. Как въпреки това да стигна до инсталирането?

Уведомлението в инфотейнмънт системата е само индикация за наличието на Over-the-Air актуализация. Инсталирането може да стартира през "Goodbye Screen" след спиране на автомобила и активиране на електронната спирачка.

Кои софтуерни актуализации са налични за изпълнение Over-the-Air (онлайн)?

Нашата цел е, когато е възможно, да предоставяме "Over-the-Air" актуализации. В случай че е необходимо посещение на сервизен комплекс, ще Ви информираме своевременно.

Какво ми е необходимо, за да получа Over-the-Air актуализацията?

По принцип всеки водач на ID. разполага с онлайн актуализация. Вие се нуждаете само от активен договор We Connect и съответно предходна версия на ID. софтуерна актуализация, която искате да инсталирате.

За да разберете коя версия в момента е инсталирана на Вашето ID., отворете меню "Setup" (настройки) от основното меню на инфотейнмънт системата. След това се придвижете до "System information" (системна информация).

Автомобили преминали ID. Software 3.1 или по-висок версия на актуализация разполагат с икона "ID. Software" - това In-Car приложение  показва наличната в момента в автомобила версията на софтуера.

Зависи ли приемането от ID. на Over-the-Air актуализацията от състоянието на интернет връзката?

За изтеглянето на актуализацията е необходима интернет връзка, съответно тя е възможна само ако Вашето ID. е в "онлайн режим", и изпращането и приемането на данни за автомобила е активно. На основния екран на инфотейнмънт системата е показано наличието на интернет връзка чрез символ за връзка.

Допълнителна информация за статуса на връзката на Вашето ID. ще намерите в ръководство за експлоатация, в точка "Пренос на данни" → "Лична сфера".

Мога ли да пропусна Over-the-Air актуализация и да инсталирам направо следваща налична версия?

Всяка следваща актуализация надгражда предходната. За да можете винаги да се възползвате от предимствата на най-новите функции и подобрения, моля изпълнете всички актуализации.

Защо получих Over-the-Air актуализация, но не виждам никакви промени?

Не всяка Over-the-Air актуализация води до видими промени. Понякога актуализацията се свежда до функции и подобрения на качеството във фонов режим. Съдържанието на съответната актуализация е описано в бележките към нея.

Защо всички автомобили, които подлежат на Over-the-Air софтуерна актализация, не я получават едновременно?

Over-the-Air актуализациите на софтуера се осъщяствяват на етапи. Във всеки етап са включени определен брой автомобили, подбрани според хардуера. Затова актуализацията на софтуера се предоставя по различно време. Вашият ID. ще Ви уведоми веднага, щом тя е на разположение.

Мога ли да управлявам своето ID., докато Over-the-Air актуализацията се инсталира?

По време на инсталацията автомобилът не може да бъде на разположение. Вие сами може да определите момента, в който да се осъществи инсталацията през инфотеймънт системата. 

Какво се случва, ако докато се провежда Over-the-Air актуализацията използвам моето ID. (напр. го отключвам или зареждам)?

По време на инсталирането ID. автомобила може да се заключва и отключва. Не можете да го шофирате или зареждате.

Мога ли по време на актуализацията да поддържам моя Volkswagen Data Plug или друг OBD четец, свързан към автомобила?

Моля, премахнете всички четци от OBD интерфейса, преди да започнете инсталирането.

Мога ли да инсталирам Over-the-Air актуализацията по време на зареждане?

Не, автомобилът не може да се зарежда по време на инсталирането. Моля, прекратете процеса на зареждане и след това стартирайте инсталирането.

Какво е минималното ниво на заряд, при което мога да инсталирам Over-the-Air актуализацията на ID.?

Високоволтовата батерия на ID. трябва да е заредена поне на 50%, за да започне инсталирането.

Мога ли отново да стартирам инсталирането след неуспешна Over-the-Air актуализация?

Ако инсталирането може да се повтори, на ID. инфотейнмънт системата ще получите уведомление. В противен случай, моля да се свържете с Вашия Volkswagen Оторизиран сервиз.

На екрана на инфотеймънт системата се изписва съобщението: „Системната актуализация не е налична вече“ – какво означава това?

Актуализацията на софтуера е организирано на кампании и може да се случи така, че дадена кампания, поради различни причини, да бъде отменена. Ако на екрана на инфотеймънт системата се появи това съобщение, моля, потвърдете с "ОК". Това действие ще добави Вашия автомобил към една от следващите кампании за получаване на актуализацията.

Отговори на често задавани въпроси за актуализациите провеждани в сервиз

Как да си запазя час за актуализация на софтуера?

Моля, свържете се с Вашия Volkswagen партньор.

Ще остана ли мобилен, докато се актуализира софтуера на моя автомобил?

Да, Вашият Volkswagen сервиз ще се погрижи да останете мобилни за времето на актуализацията. Повече информация за това, ще получите при Вашият Volkswagen сервиз. 

Ами сега!
Изглежда браузърът ви не е актуален. Може би уебсайтът ни не работи оптимално. Повечето браузъри (но не и MS Internet Explorer 11 и по-стари) все още работят добре.

Препоръчваме ви да актуализирате вашия уеб браузър!
Последната версия може да гарантира добро изживяване навсякъде в Интернет.

Благодарим ви за посещението,
Вашият Volkswagen екип