Можете да разберете това, както повече за митовете за електрическите автомобили тук:
- Електрическите автомобили и тяхното потребление на електроенергия не са заплаха за електрическата мрежа.
- Използването на водород може да бъде проблем при пътувания на дълги разстояния за камиони и автобуси, например; електрическата мобилност е по-евтина за автомобили.
- Електрическите автомобили предлагат пълния си въртящ момент още при потегляне и следователно носят много удоволствие от шофирането.
Мит 1: Пробегът е недостатъчен за пълноценно всекидневна употреба
Много съвременни електрически автомобили могат да изминат пробег от 400 или повече километра без никакви проблеми. Най-добрите примери за това включват ID. моделите на Volkswagen, които отговарят на многобройни изисквания с различен капацитет на батерията.
Дори по-дълги пътувания са лесно възможни с електрически автомобил, отчасти благодарение на все по-кратките времена за зареждане. Но: колко километра всъщност изминавате средно всеки ден? Вероятно рядко повече от 100. В случай че искате да изминете по-голямо разстояние с Вашия ID. ;foe. или да отидете на почивка, услугата за зареждане на Volkswagen We Charge1 Ви предлага непрекъснато нарастваща мрежа от обществени станции за зареждане и пунктове за бързо зареждане в Австрия и Европа, където можете да захраните своя електрически автомобил с достатъчно енергия в рамките на кратко време. Различни приложения показват къде точно можете да намерите точки за зареждане и как най-лесно да получите достъп до тях. И благодарение на Plug & Charge, процесът на зареждане скоро ще бъде още по-лесен.
Мит 2: Водородните автомобили ще отнемат бъдещето от автомобилите с електрическо задвижване
Към днешна дата цената на автомобилите, задвижвани с водород, е по-висока от тези на батерии. Това до голяма степен се дължи на значително по-добрата ефективност на електрическите автомобили. Ефективността е 70 до 80 процента, докато при захранване с водород само около половината от енергията се използва за задвижване.
Горивната клетка наистина има някои предимства, например би било възможно постигане на още по-голям обхват и по-бързо зареждане с гориво, което би било особено полезно за пътувания на дълги разстояния, както и за камиони и автобуси. Производството на водород обаче също така изисква значително количество възобновяема енергия и мрежата за зареждане с гориво в момента е сравнително слаба.
Чисто електрическата мобилност е много по-практична за широката публика.
Това е една от причините Volkswagen да разчита на захранвани с батерии електрически автомобили и първоначално да продължи да изследва технологията за горивни клетки.
Мит 3: В задръстване електромобилът може да закъса
Факт е: Батериите в електрическите автомобили са проектирани така, че да имате достатъчно енергия, за да изминете няколко километра дори след няколко часа в задръстване. Задължителното условие, разбира се, е да не сте тръгнали с почти празна батерия. Но не бихте тръгнали на пътуване, където се очакват задръствания с почти празен резервоар на двигател с вътрешно горене, нали? Въпреки това никога не пречи да пестите енергия, когато пътувате. През зимата, например, можете временно да настроите отоплението на рециркулационен въздух. Това означава, че системата изисква по-малко енергия, за да постигне желаната температура във вътрешността на автомобила.
Мит 4: Шофирането на електрически автомобил не носи удоволствие!
По принцип това е въпрос на дефиниране на това кое е забавно и кое - не. Седнете в електрически автомобил за първи път и изпитайте ново измерение на шофирането. За разлика от двигателя с вътрешно горене, още при потегляне разполагате пълен въртящ момент и следователно бързо ускорение във всяка ситуация. Можете да се носите уверено, почти безшумно, с футуристичен звук през градския трафик и дори по лек терен със SUV моделите - особено вариантите GTX със задвижване на всички колела. А някъде в подсъзнанието ви стои мисълта, че не отделяте CO2 точно в този момент.
Разчитайки на електрическата мобилност, Вие давате решаващ принос за декарбонизацията и транспортния преход на местно и глобално ниво. Вие по същество сте част от мисия срещу изменението на климата, която може да успее само ако сме заедно - и това е причината електромобилността да е толкова забавна!
Мит 5: Електрическите автомобили и почивките с каравани се изключват взаимно
Много съвременни електрически автомобили са в състояние да теглят тежестта на каравана, без да потъват в червения диапазон на батерията твърде бързо. Определено можете да отидете на почивка на къмпинг с електрически автомобил с теглич за ремарке. ID. По желание на клиента моделите от серията GTX имат дори електрически сгъваем теглич за ремарке с увеличен товар на ремаркето. Благодарение на двойното задвижване, той е проектиран за натоварване до 1400 кг (със спирачки). Така вече нищо не стои между Вас и Вашата устойчива почивка на къмпинг с ID. А ако не искате да карате с ремарке, новият ID. Buzz (консумация на електроенергия: 20,6 - 24,6 kWh/100km, емисии на CO₂ 0 g/km: комбинирани 0. Информация за консумацията и емисиите на CO2 в диапазони в зависимост от избраното оборудване на превозното средство)предлага достатъчно място за цялото къмпинг оборудване.
Мит 6: Не можете да карате електрически автомобил през автоматична автомивка
Въпросът дали можете да карате електрически автомобил през автомивка се появява често, особено във форумите. Отговорите обикновено звучат малко снизходително, но идеята е легитимна. Защото, разбира се, трябва да уважавате срещата между електричество и вода.
Електрическа кола в автомивката няма нищо общо със сешоар във ваната.
Както при автомобилите с двигатели с вътрешно горене, електрониката и батериите при електрическите автомобили също са много добре защитени от проникването на влага. Така че можете спокойно да оставите влажната гъба и да се отправите към най-близката автомивка, ако е необходимо.