Асистиращи системи, които могат да Ви помогнат в шофирането.
Засиленият трафик, монотонните отсечки и лошата видимост нарушават Вашата концентрация. Асистиращите системи за подпомагане на водача на Volkswagen могат да помогнат в много стресови ситуации и в рамките на системните граници, за предотвратяване на инциденти. Прегледайте и открийте асистиращите системи, които в бъдеще ще придружавате.
Автоматично регулиране на дистанцията ACC
Помага да спазвате правилната дистанция.
Автоматичното регулиране на дистанцията ACC разпознава с помощта на поставените радарни сензори в рамите на системните граници движещия се отпред трафик и помага по този начин за регулиране на желаното разстояние според установената скорост. Ако например движещият се отпред автомобил е по-бавен, системата напасва разстоянието и скоростта към новата ситуация, без водачът да трябва да се намесва. В зависимост от модела системата спира доста комфортно дори до пълен покой и след това потегля сама отново.
Автоматичното регулиране на дистанцията ACC подпомага водача, който по всяко време държи контрола и по този начин управлението на автомобила. Водачът може да деактивира системата чрез изключване, спиране или подаване на газ по всяко време.¹
Сензор „Blind Spot“
Нищо не остава непокрито.
В задната част на Volkswagen се намират радарни сензори, които наблюдават зоната зад и до автомобила. Така могат да бъдат разпознати автомобили в диапазон от 20 метра в рамките на системните граници.
Сензорът "Blind Spot" функционира още от 15 км/ч и може да информира шофьора посредством LED-индикатор във външното огледало за друг автомобил или обект в опасната зона. Ако въпреки това се включи мигач или бъде разпозната смяна на пътната лента, LED-индикаторът започва да мига.
Сензорът "Blind Spot" се предлага в комбинация с асистента за излизане от паркомясто.
Lane Assist
Помага да останеш в лентата.
Асистентът за спазване на лентата за движение "Lane Assist" се стартира чрез мултифункционалния дисплей и се активира при скорост от 65 км/ч нагоре. Модул с камера в зоната на вътрешното огледало регистрира маркировката на пътното платно и анализира позицията на автомобила. При напускане на пътната лента "Lane Assist" предупреждава шофьора в рамките на възможностите на системата, в зависимост от модела с акустичен сигнал, вибриране на волана или коригираща намеса в кормилното управление. Сигналът винаги е ненатрапчив, за да се избегне смущаване на шофьора. Системата не реагира, когато при преминаване на маркировка на пътното платно е включен мигачът.¹
Light Assist
Винаги подходящите светлини.
При "Light Assist" камера във вътрешното огледало наблюдава трафика. При скорост от 60 км/ч и нагоре, както и при пълна тъмнина системата "Light Assist" включва сама дългите светлини. Системата разпознава движещи се отпред и насрещно идващи автомобили и замъглява автоматично, преди те да бъдат заслепени.
Dynamic Light Assist
Динамично регулиране на дългите светлини
При "Dynamic Light Assist" камера във вътрешното огледало наблюдава трафика. При скорост от 60 км/ч нагоре, както и при пълна тъмнина системата "Dynamic Light Assist" сама включва дългите светлини. Ако системата разпознае движещи се отпред и насрещни автомобили, дългите светлини в тази зона се "маскират", за да се избегне заслепяване на останалите участници в движението.
Неосветени пешеходци не могат да бъдат разпознати, изключването на дългите светлини трябва да стане ръчно.¹
Разпознаване на умора
Съобщава, когато е необходима почивка.
Системата за разпознаване на умора се ориентира по движенията на волана. При нормален стил на шофиране воланът непрекъснато се движи леко. При изморен шофьор, обаче несъзнателното регулиращо поведение непрекъснато се преустановява за кратко - шофьорът държи здраво волана. За коригиране след това се появяват с голяма скорост силни движения на волана.
На базата на това характерно поведение на управление с волана, както и часа от денонощието и продължителността на шофиране се разпознава умора в рамките на системните граници и шофьорът бива предупреден оптично и акустично.¹
Side Assist
Подсигурени от всяка страна.
За разпознаване на страничните и задните зони са отговорни два радарни сензора на задната броня. Ако бъдат разпознати други автомобили в зоната на обхват на сензорите зад или до собствения автомобил, "Side Assist" предупреждава водача с приглушена светлина (информация) или светло мигане (остро предупреждение) на предупредителните индикатори във външните огледала.
"Side Assist" функционира в границите на системата и се предлага в комбинация с Асистента за излизане от паркиране.
Разпознаване на пътни знаци
Най-добре информирани.
Системата регистрира с камера пътните знаци в пътния трафик. Изобразяването става на мултифункционалния дисплей и/или на дисплея на радиото- и навигационната система. За оптимално изобразяване системата за разпознаване на пътните знаци обработва три различни вида информация: "Разпознати знаци", "Информация на навигационното устройство" и "Актуални данни за автомобила".
Разпознатите от камерата пътни знаци се оценяват за достоверност, важност и валидност. Същевременно системата анализира и данните на автомобила. Накрая тя оценява ситуацията и представя на шофьора в рамките на системните си възможности разпознати текущо валидни пътни знаци. Системата разпознава при определени обстоятелства пътните знаци ограничено, ако те са покрити или замърсени.¹
Асистент за задръстване
Облекчени в задръстването.
Автоматичното регулиране на дистанцията ACC и асистиращата система "Lane Assist" са важни съставни части на Асистента за задръстване. С радар отпред пътят се наблюдава. Камера зад вътрешното огледало регистрира в същото време маркировката на пътното платно. Така при скорост под 60 км/ч автоматично може да се поддържа както дистанция до движещия се отпред автомобил, така и да се държи лентата на движение. При движение с често спиране и потегляне, системата спира автомобила - дори до състояние на покой. Потеглянето също става без намесата на водача. Като управлява подаването на газ, спирачка и волан, Асистентът за задръстване осъществява в рамките на възможностите на системата полуавтоматично движение след друг автомобил. Шофьорът е облекчен, но държи контрола, тъй като може да се намеси по всяко време.