Можете да се запознаете със спирачната система в повече подробности тук:
- При ID. моделите дисковите и барабанните спирачки са съчетани така, че да се оползотворят максимално предимствата на двете системи.
- Прилагането на този подход става възможно благодарение на рекуперативната функция при съвременните електромобили.
- Част от излишната енергия при спиране се подава обратно под формата на електричество в акумулаторната батерия.
Иновативна спирачна система с множество предимства
ID. моделите на Volkswagen използват технологичната основа на модулната платформа за автомобили с електрическо задвижване MEB. Тази конструктивна архитектура е проектирана специално за употреба при електромобили и гарантира, че възможностите на електрическото задвижване ще се използват максимално ефективно. Отличен пример в тази насока е спирачната система - за разлика от конвенционалните автомобили с двигатели с вътрешно горене, наред със спирачките на предните и задните колела, ID. моделите имат и друга възможност за намаляване на скоростта - т.нар. рекуперация.
При забавяне, тази функция преобразува излишъка от кинетична енергия в електрическа и я оползотворява за зареждане на акумулаторната батерия. Така този процес на рекуперативно спиране не само спомага за увеличаване на автономния пробег, но води и до значително намаляване на износването на компоненти като спирачните накладки и прави възможно използването на задния мост на най-съвременните барабанни спирачки. На предните колела се използват дискови спирачки. Тази смесена система се отличава с няколко съществени предимства.
Спирачни дискове и спирачни барабани – това са разликите
Барабанни спирачки
При барабанните спирачки, така нареченият барабан е свързан и се върти заедно с колелото. Под него се разположени неподвижно спирачните челюсти с накладките и свързаните с тях хидравлични спирачни цилиндри. При спиране спирачните цилиндри притискат челюстите с накладките радиално към вътрешността на спирачния барабан, предизвиквайки триене и спирачен ефект. При отпускане на спирачния педал, челюстите се отделят от барабана чрез възвратна пружина и колелото може отново да се движи свободно.
Барабанните спирачки накратко
- Барабанната спирачка се нарича така поради затворената си в корпуса на барабана конструкция, която защитава много добре съставните компоненти от студ, влага и корозия.
- Наред с това, при нея няма никакъв остатъчен спирачен момент - при отпускане на спирачния педал се прекратява всякакъв контакт между спирачните челюсти и барабана, което намалява загубите и енергийната консумация.
- Този вид спирачки допринасят и за опазването на околната среда. Поради затворената система, материалът от износването на спирачните накладки не може да излезе навън, което намалява ефективно замърсяването с фини прахови частици.
Дискови спирачки
При дисковите спирачки спирачните дискове са свързани и се въртят заедно с колелата, а спирачните апарати с разположените в тях накладки и хидравлични цилиндри са монтирани неподвижно към ходовата част. При спиране хидравличните цилиндри притискат спирачните накладки от двете страни на спирачния диск и така забавят въртенето на колелото.
Дисковите спирачки накратко
- Дисковите спирачки са с "по-отворена" конструкция от барабанните механизми. В резултат на това те имат добро охлаждане и могат да издържат на по-високи термични натоварвания, така че при тях спирачният ефект не отслабва дори след няколко последователни спирания.
- В същото време спирачните дискове не са толкова добре защитени от замърсяванията, водата и солта от пътната поддръжка, тъй като около тях го няма корпуса на спирачния барабан.
И при двата вида спирачки, спирачният ефект се постига чрез триене - независимо от това дали различните по форма накладки се притискат към спирачен барабан или към спирачен диск.
Барабанни и дискови спирачки - подходяща комбинация за електромобили
При намаляване на скоростта с помощта на спирачната система, основното натоварване се поема от колелата на предния мост, където се използват дискови спирачки. По принцип спирачното усилие при задните колела обикновено е по-ниско и намалява допълнително благодарение на функцията за рекуперация при ID. моделите - при това в значителна степен на фона на сравними модели с двигатели с вътрешно горене. Ето защо, на задния мост могат да се използват модерни барабанни спирачки.
В ID. моделите се използват и двата вида спирачки, които заедно с рекуперацията получават възможност да покажат своите най-силни страни и предимства.
Енергоспестяващата и екологично устойчива спирачна система в електромобилите на
Volkswagen спомага за намаляване на разходите за поддръжка чрез удължаване на
интервалите между задължителните технически проверки на две години. Но най-важното
е, че иновативната технология на спирачната система при всички ID. модели позволява
постигане на отлична спирачна ефективност с мощен спирачен ефект при едновременно
осигуряване на значително подобряване на енергийната ефективност и качеството на
мобилността.