Тук можете да се запознаете със следната информация и да научите повече за предимствата на AR head-up дисплея:
- Head-up дисплеят с добавена реалност допълва реалната картина на пътната обстановка с най-важната информация за водача.
- Тя включва данни и напътствия от навигационната система, както и сигнали и предупреждения от системите за асистенция.
- За по-добро представяне на информацията, системата изчислява постоянно разположението на символите.
Технология, която променя шофирането из основи
"Augmented Reality" или "разширена, допълнена реалност" е технология, която допълва видимата картина на пътната обстановка пред автомобила с прожектирани на челното стъкло виртуални елементи, които изглеждат като естествена част от нея. Volkswagen беше първият автомобилен производител в световен мащаб, който представи head-up дисплея с добавена реалност (AR head-up дисплей) в компактния сегмент от пазара. Това дава възможност на водачите на ID. моделите да имат напътствията на навигацията постоянно пред себе си, стига да пожелаят.
Разширената реалност допълва видимата картина на реалния свят с виртуални елементи, които изглеждат като естествена част от него.
AR head-up дисплеят на Volkswagen е допълнително средство за информация на водача,
което допълва картината на реалната пътна обстановка с прожектирани на челното
стъкло текстови съобщения, изображения и триизмерни анимации. По този начин
системата поднася полезната информация и предупрежденията в рамките на своите
ограничения в непосредственото зрително поле на водача и така му дава възможност да
реагира веднага.
Как челното стъкло се превръща в прожекционен екран
Информацията се представя като изображение на две нива - зона на преден план за статични данни в двуизмерна форма и по-голяма като площ и отстояние зона за динамични триизмерни изображения.
- В голямата динамична информационна зона се показват напътствията на навигацията и информацията от системите за асистенция, които изглеждат като виртуално разположени в пространството на около 10 метра пред автомобила. Вместо на навигационната карта, водачът вижда стрелките с посоката на завиване върху пътното платно, а крайната цел на пътуването точно там, където тя реално се намира.
- Под големия прозорец е разположена зоната за информацията, прожектирана на по-близко виртуално разстояние. Тя съдържа данни за актуалната скорост на движение и пътните знаци, които изглежда се носят в пространството на около три метра пред автомобила. Тези показания и съобщения не изискват пряка и незабавна намеса от страна на водача, който може да следи превантивно тази информация, без да отделя вниманието си от пътната обстановка.
Практическо използване
Така например, ако автомобилът се движи към кръстовище, където трябва да завие според изчисления маршрут, системата подава две последователни напътствия.
В първата от тях посоката на завиване се показва като виртуална стрелка на нивото на пътя, а във втората се показват три насочващи стрелки на кръстовището. Колкото повече автомобилът се приближава до кръстовището, толкова по-големи стават тези стрелки. В същото време те избледняват, за да запазят ясна видимост на водача към пътната обстановка. Информацията и предупрежденията от системите за асистенция като Lane Assist или Travel Assist също се визуализират от AR head-up дисплея.
Насочващите стрелки избледняват с приближаването на автомобила към мястото на завиване
Сложни технологии с ясно обяснение
Сърцето на AR head-up дисплея на Volkswagen е вграденият в арматурното табло модул за генериране на изображения PGU (Picture Generation Unit). Той генерира сноп от светлинни лъчи, които се отразяват от LCD дисплея и се насочват към две плоски огледала. Там изображенията за близката и далечната зона на показанията се разделят и се прожектират върху челното стъкло на автомобила чрез голямо вдлъбнато огледало.
За да може водачът да вижда информацията в правилен контекст и точна перспектива във връзка с околната среда, един от двата централни компютъра в автомобила се занимава с прецизното изчисляване на разположението на символите. Базовите данни за тези изчисления се предоставят от фронталната видеокамера на автомобила, радарния сензор и навигационната карта. Накрая, AR изображенията се стабилизират и адаптират към геометрията на прожекционната оптика.