Меню
Затваряне на менюто
Затвори

Електромобили с двойно предаване

През последните години популярността на моделите със система за двойно предаване расте благодарение на по-високите нива на пътна безопасност и удоволствие от шофирането, които те предлагат. Тази тенденция ще продължи и в ерата на електрическата мобилност. Тук можете да се запознаете по-подробно с електромобилите с двойно предаване на Volkswagen.

През последните години популярността на моделите със система за двойно предаване расте благодарение на по-високите нива на пътна безопасност и удоволствие от шофирането, които те предлагат. Тази тенденция ще продължи и в ерата на електрическата мобилност. Тук можете да се запознаете по-подробно с електромобилите с двойно предаване на Volkswagen.

Електромобили с двойно предаване

През последните години популярността на моделите със система за двойно предаване расте благодарение на по-високите нива на пътна безопасност и удоволствие от шофирането, които те предлагат. Тази тенденция ще продължи и в ерата на електрическата мобилност. Тук можете да се запознаете по-подробно с електромобилите с двойно предаване на Volkswagen.

Система за двойно предаване – предимствата на технологията 4х4

Нека хвърлим бърз поглед към историята на автомобилостроенето. По принцип превозните средства с двойно предаване са създадени с идеята за надеждно и безопасно преодоляване на трудно проходими терени и движение по пътища с нестабилни и хлъзгави настилки. Технологията 4x4 обаче има значителни предимства и при движение на асфалт - задвижването на четирите колела осигурява по-високо сцепление и стабилност и предлага повече възможности в сравнение с предното и задно предаване по отношение на безопасността и удоволствието от шофирането.

Технологията за двойно предаване създава идеалната връзка между автомобила и пътя, осигурявайки на превозните  средства с 4x4 много по-добро сцепление и динамика при движение  на почти всякаква настилка. Моделите с двойно предаване и при необходимост - със зимни гуми, осигуряват значително по-добра проходимост и сигурно спиране дори в условия на снежна виелица и поледица. Мощните спортни автомобили също могат да се възползват от предимствата на системите за двойно предаване, тъй като екстремната тяга при тях може да се оползотвори много по-добре и да се превърне в динамика на пътя благодарение на селективното разпределение на въртящия момент между двата моста и четирите колела. Тягата се разпределя между предния и задния мост чрез диференциали, които се грижат и за изравняване на разликите в оборотите на вътрешните и външните колела в завоите. Блокировките на диференциалите между и върху двата моста могат временно да прекъснат тази функция, за да насочат въртящия момент към външните колела с по-добро сцепление, благоприятствайки особено динамичния и прецизен стил на шофиране в бързите завои.

Elektro- vs. Verbrennungsmotor: Wie kommt die Power auf die Straße?

Интелигентната технология за разпределение на въртящия момент при системите 4x4 гарантира, че тягата, осигурена от двигателя с вътрешно горене, ще достигне до всяко от четирите колела в подходящия момент и в необходимото количество. При моделите с напречно разположен двигател, въртящият момент се насочва към колелата чрез система с електронно управляван съединител. През по-голямата част от времето задвижващи са само предните колела, а задните се включват чрез карданов вал само в случаите, в които електрониката отчете загуба на сцепление.

При електромобилите се използва малко по-различна схема. Двойното предаване при електромобилите не се нуждае от сложни механични системи, за да предаде въртящ момент към всяко от колелата. При тях двойното предаване се осъществява по-скоро чрез броя на електродвигателите, като количеството и разпределението на въртящия момент към всяко от колелата може да се контролира много фино и селективно с помощта на няколко електромотора.

Перфектна система за двойно предаване: Dualmotor с два електродвигателя

Двойното предаване при електрическите автомобили се осъществява по различен начин от този  при моделите с двигатели с вътрешно горене. При тях въртящият момент се генерира там, където впоследствие е необходим. Системата Dualmotor използва два електродвигателя - един на задния и един на предния мост и определя самостоятелно колко дълго и с каква интензивност ще работи всеки от тях. Взаимодействието между тях е практически перфектно.

През пролетта на 2021 година Volkswagen пусна на пазара своя първи електрически SUV модел със система за двойно предаване - ID.4 GTX1 с акумулаторна батерия с капацитет 77 кВтч. През есента на същата година го последва и ID.5 GTX2 със своята елегантна каросерия в стил спортно купе. ID.4 Pro3 със система за двойно предаване 4MOTION също се предлага на пазара от средата на 2022 година.

Истински пионери: технологията 4х4 на моделите GTX от Volkswagen

ID.5 GTX2 и ID.4 GTX1 са истински пионери в гамата на Volkswagen - изцяло електрическата система за двойно предаване при тези модели използва напълно нова концепция. Тя включва по един електродвигател на всеки от двата моста, които задвижват съответно задните и предните колела чрез едностепенни трансмисии. Задният електродвигател е синхронен с постоянни магнити (PSM), докато отпред работи асинхронен (ASM) електромотор.

Интелигентното управление на разпределението на въртящия момент на системата за двойно предаване е в състояние да прецени светкавично кой от двата електрически мотора да се използва във всяка конкретна ситуация на пътя. В много от тях задвижването се осъществява само чрез разположение на задния мост PSM агрегат. Ако са необходими допълнителна тяга и  сцепление за ускорение при по-динамичен  стил на шофиране, към него се присъединява и ASM електромоторът на предния мост. По принцип целият процес на тези промени се извършва неусетно за водача.

Процедурата по преценка на ситуацията и предприемането на съответните реакции тече постоянно на заден план и отчита както нуждата от оптимална динамика и удоволствие от шофирането, така и осигуряването на максимален автономен пробег, гарантирайки енергийно ефективно пътуване с динамично поведение на пътя.

Има добри новини и за клиентите на марката с нужди от голям транспортен капацитет -  благодарение на задвижването с два двигателя, моделите GTX на Volkswagen разполагат с увеличени възможности за теглене на прикачни товари. Сгъваемият теглич с електрически механизъм е проектиран за теглене на товари до 1400 килограма.

Максимален автономен пробег – интелигентната технология за рекуперация

Как можете да се постигнете максимално продължителен автономен пробег? Важни фактори в тази насока са икономичният стил на шофиране и интелигентната технология за рекуперация. При моделите ID.5 GTXи ID.4 GTX1 например водачът може да използва лоста за управление на трансмисията, за да определи дали електрическият SUV модел ще се движи свободно по инерция или ще започне да оползотворява излишната енергия веднага след отпускане на педала на газта.

Eлектрическите SUV могат да използват рекуперативната електрическа функция за забавяне с около 0,3g, при което излишната кинетична енергия се преобразува в електрическа и се съхранява в акумулаторната батерия. Ако се налага спиране с по-висока интензивност, към рекуперацията се прибавя и действието на хидравличната спирачна система. При спиране с лек и среден интензитет, намаляването на скоростта се поема изцяло от задния електродвигател (PSM), но има и ситуации, при които в рекуперацията на спирачната енергия се включва и предният електромотор (ASM).

Новата електрическа мобилност - GTX моделите на Volkswagen

GTX е новата емблема за спортните топмодели на Volkswagen. След GTI, GTD и GTE, Volkswagen продължава историята на успехите, пренасяйки ги и в света на  електрическата мобилност. Запознайте се с най-новите продукти и актуалните модели и се запишете за пробно шофиране при вашия дилър на Volkswagen.

Ами сега!
Изглежда браузърът ви не е актуален. Може би уебсайтът ни не работи оптимално. Повечето браузъри (но не и MS Internet Explorer 11 и по-стари) все още работят добре.

Препоръчваме ви да актуализирате вашия уеб браузър!
Последната версия може да гарантира добро изживяване навсякъде в Интернет.

Благодарим ви за посещението,
Вашият Volkswagen екип