Можете да разберете това и повече за ефективността на пробега тук:
- В много страни стандартният пробег на електрически автомобил се определя с помощта на метода на измерване (WLTP).
- Действителният пробег може да варира от пробега по WLTP, тъй като не всички фактори могат да бъдат стандартизирани.
- Стилът на шофиране, климатикът и отоплението например влияят на пробега.
Какво означава пробегът по WLTP?
За да се осигури по-добро ориентиране при закупуване на електрическо превозно средство, в много страни е въведена процедура за изпитване на пробега, която е единна и задължителна за всички производители. Използва се процедурата WLTP (Worldwide Harmonized Light Duty Test Procedure), която се използва за определяне на стандартния пробег на електрически автомобил. Методът на измерване, въведен преди няколко години, дава възможност да се предостави по-реалистична информация за гамата от превозни средства и да се сравнява по-добре потреблението на превозните средства едно с друго. Въпреки това обхватът на WLTP не отговаря на действителния пробег.
WLTP е процедура за измерване на пробега, тя е единна в много страни и е задължителна за всички производители, като се прилагат еднакви условия за всички.
Пробегът по WLTP се определя чрез строго определени цикли на шофиране в града, по междуградски пътища и по магистрала. При определяне на този стандартизиран пробег, тестовата процедура WLTP не взема предвид фактори, които варират от водач до водач при ежедневната употреба на електрическо превозно средство.
Магистрала, междуградски път, топография, атмосферни условия - множество условия влияят на пробега.
Проверка на пробега в реални условия
Тъй като методът WLTP не взема предвид различни фактори за потреблението на автомобила, средната стойност, определена по този начин, не винаги може да бъде постигната в ежедневието. Тези фактори включват например индивидуалния стил на шофиране. В допълнение, така нареченият допълнителен разход силно влияе върху характеристиките на пробега на автомобилите с електрическо задвижване, за разлика от конвенционалните двигатели с вътрешно горене: климатикът и отоплението играят голяма роля в увеличаването на разхода на електроенергия на електрическия автомобил и съответно пробега с напълно заредена батерия може значително да се съкрати. Има и други фактори като полезен товар и т.н. Действителният пробег не може да бъде определен по напълно стандартизиран начин, тъй като зависи силно от индивидуалното поведение при използване.
Официалният пробег в ежедневието
Пример: Водачът Х кара бързо и с усилено докрай отопление в студен ден, без да е активирал функцията за предварително затопляне на интериора. Съседката му, Y, затопля интериора предварително и кара спокойно, оставяйки си достатъчно време. В този случай водачът Х заради агресивния стил на шофиране и заради интензивното ползване на отоплението може да намали пробега по WLTP с до 50 процента, докато водачката Y, от друга страна, пести енергия от батерията чрез предварителното загряване на интериора и умерен стил на шофиране и почти може да достигне пробега по WLTP.