Меню
Затваряне на менюто
Затвори

MEB - Акумулаторната батерия като системно решение

Електрическата мобилност използва електрическа енергия - звучи просто, но всъщност е доста сложно. Затова ще се постараем да ви запознаем със структурата и предимствата на акумулаторната батерия като системно решение в състава на модулната платформа за модели с електрическо задвижване (MEB). В крайна сметка е добре да знаете как и от какво е изградено задвижването на вашия ID. модел.

Електрическата мобилност използва електрическа енергия - звучи просто, но всъщност е доста сложно. Затова ще се постараем да ви запознаем със структурата и предимствата на акумулаторната батерия като системно решение в състава на модулната платформа за модели с електрическо задвижване (MEB). В крайна сметка е добре да знаете как и от какво е изградено задвижването на вашия ID. модел.

MEB - Акумулаторната батерия като системно решение

Електрическата мобилност използва електрическа енергия - звучи просто, но всъщност е доста сложно. Затова ще се постараем да ви запознаем със структурата и предимствата на акумулаторната батерия като системно решение в състава на модулната платформа за модели с електрическо задвижване (MEB). В крайна сметка е добре да знаете как и от какво е изградено задвижването на вашия ID. модел.

Тук можете да се запознаете с това, както и с много други интересни неща за системата на акумулаторната батерия на ID. моделите:

  • Акумулаторната батерия с високо напрежение при ID. моделите е изградена от няколко модула, съдържащи по 12 клетки всеки.

  • Клетките са с гъвкава форма, позволяваща оптимално оползотворяване на пространството.

  • В бъдеще, интелигентният процес на зареждане ще позволи електромобилите да се използват и като ефективно средство за съхранение на електроенергия в енергийната система.

Кратко и ясно – системното устройство на акумулаторната батерия

Специално разработената за ID. гамата модулна конструктивна платформа за модели с електрическо задвижване MEB (Modularer E-Antriebs-Baukasten) е проектирана и предназначена изцяло за използване в електрически превозни средства. В сърцевината на платформата е акумулаторната батерия с високо напрежение HV (Hochvoltbatterie) - специално устроена система от акумулаторни клетки, която позволява бързо зареждане. Тя е изградена от множество акумулаторни модули и е разположена в подовата секция на каросерията. В зависимост от желания автономен пробег при конкретния модел, техният брой е различен - по-големите акумулаторни батерии имат повече модули и следователно по-голям капацитет.

Всеки от модулите съдържа по 12 литиево-йонни акумулаторни клетки. В MEB се използват т. нар. "пауч" клетки, които изглеждат като торбички или пликчета с   множество подредени или сгънати активни слоеве, затворени в гъвкава външна обвивка. Този тип клетки са доста гъвкави като форма и могат лесно да се адаптират към съответните изисквания, а гладката им повърхност позволява добро разсейване и отвеждане на топлината.

Системата на акумулаторната батерия в електрическата платформа МЕВ

1 Акумулаторни клетки
2 Акумулаторни модули
3 Акумулаторна система
4 Акумулаторна батерия
5 Задвижване

Просто наелектризираща – литиево-йонната акумулаторна батерия

Всяка от клетките на литиево-йонната акумулаторна батерия се състои от четири основни части - полюсите анод и катод, сепаратор и електролит. Този вид клетки се наричат галванични, а литиевите йони, от които идва името им, всъщност се съдържат в електролита. При зареждане на батерията електроните преминават от единия полюс на клетката към другия и се съхраняват там. По този начин подаваната отвън електроенергия се преобразува в химическа енергия и се акумулира в клетката.

В процеса на разреждане на клетката - например за захранване на електродвигателя на превозното средство , процесът протича в обратен ред. Електроните мигрират от полюса, където се съхраняват, обратно към другия полюс, а съхранената химическа енергия се преобразува обратно в електрическа.

В момента литиево-йонните акумулаторни батерии са единствената годна за масово производство и достъпна като себествойност технология, осигуряваща надеждно енергозахранване за електромобили.

Устройство на литиево-йонната акумулаторна батерия

1 Aнод
2 Катод
3 Сепаратор
4 Eлектролит
5 Зареждане
6 Разреждане

Мобилността на бъдещето - електромобилите като средство за съхранение на енергия

На електромобилите и техните акумулаторни батерии е отредена важна роля в енергийния преход - в бъдеще интелигентното зареждане ще позволи електрическите автомобили да се използват за съхранение на енергия и за балансиране на електроенергийната мрежа при производството вятърна и слънчева електроенергия.

За тази цел ще бъде изградена т.нар. V2G или "Vehicle-to-Grid" система. Принципната й концепция е, че електромобилът се свързва с електропреносната мрежа не само при зареждане, а се използва и като интегрална част от нея чрез интелигентно управление на капацитета на акумулаторната батерия. За това се грижи системата за енергиен мениниджмънт EMS, която автоматично координира зареждането и освобождаването на енергия от акумулаторите на свързаните с мрежата електромобили.

Управление на енергията в ежедневието

На практика това би моглои да изглежда така: 

  • На покрива на еднофамилната къща се инсталира фотоволтаична система, отоплението на жилището се осъществява чрез система с термопомпа, а електромобилът се свързва към електрическата мрежа чрез стенния заряден модул в гаража.

  • EMS координира всички устройства, свързани към локалната електромрежа.

  • Ако наличната електроенергия е по-ниска от планираното, електромобилът зарежда с по-ниска мощност или работата на термопомпата прекъсва за определен период.

  • Ако се налага по-високо енергопотребление от мрежата, електромобилът може да ползва по-висока зарядна мощност.

Целта е излишъкът от електроенергия в мрежата - от фотоволтаичната система например, да се съхранява временно в акумулаторната система на електромобила и при необходимост да се предостави отново за консумация в дома или обратно в електропреносната мрежа. При този процес акумулаторната батерия с високо напрежение никога не се разрежда напълно и електромобилът е напълно функционален и готов за следващото пътуване.

Нашите ID. модели Искате да ги опитате на пътя или направо да ги конфигурирате?
Тук можете да разгледате нашите ID. модели.

Искате ли да се запознаете по-отблизо с изцяло електрическите ID. модели? Защо не уговорите пробно шофиране при близкия дилър на Volkswagen? Или пък не използвате нашия онлайн конфигуратор, за да създадете своя мечтан и уникален ID. модел?

Ами сега!
Изглежда браузърът ви не е актуален. Може би уебсайтът ни не работи оптимално. Повечето браузъри (но не и MS Internet Explorer 11 и по-стари) все още работят добре.

Препоръчваме ви да актуализирате вашия уеб браузър!
Последната версия може да гарантира добро изживяване навсякъде в Интернет.

Благодарим ви за посещението,
Вашият Volkswagen екип