Новият Golf се предлага с широка палитра от двигатели: TSI-, TDl- и TGI1-моторите съчетават висока мощност с нисък разход на гориво. С
комбинацията си от малък работен обем, принудително пълнене с турбокомпресор и
директно впръскване на горивото всички агрегати осигуряват равномерно разгръщане на
мощността. Към това следва да прибавим и технологията за активното управление на
цилиндрите при някои от версиите. При тази технология половината цилиндри временно
се изключват в режими на непълно натоварване. При това маниерите на работа на
двигателя остават непроменени.
Едно важно нововъведение: eTSI с Mild-Hybrid-технология. Стартер-генератор
подпомага двигателя при потегляне и при ниска скорост на движение. При движение без
тяга и при спиране той служи за рекупериране на енергия, която се съхранява в
литиево-йонната акумулаторна батерия. По този начин се постига значително
намаляване на разхода на гориво и нивата на вредни емисии.
1По-късно производство.